Kilenc gyorsasági szakaszt megnyert a 11-ből és a versenyt végig vezette Vincze Ferenc és Percze Nándor. A Skoda Fabiával versenyző páros ezzel megnyerte a HUMDA Országos Rally Bajnokság második futamát, a 2023-as Salgó Rallyt. A második helyen Turán Frigyes és Farnadi Ágnes ért célba Volkswagennel, Német Gábor és Németh Gergely Hyundai-jal a harmadik helyen zárta a futamot.
A verseny utolsó gyorsaságiját is megnyerte Vincze Ferenc, ezzel a Power Stage-en is maximális pontot gyűjtöttek.Velenczei Ádám, Német Gábor, Turán Frigyes,László Martin volt a további sorrend a zárószakaszon, ők gyűjtöttek plusz pontokat.
A Peugeot Kupa értékelését Határ Attila és Éhn Dániel nyerte, a salgótarjáni pilóta kihasználta pályaismeretét és a versenyen végig vezetve szerezte meg a győzelmet.Berta László és Császár László lett a második a kategóriában, Bertalan Márton és Paizs Róbert lett a harmadik.
Vincze Ferenc (1. hely): Nagyon erős a mezőny, egyátalán nem volt könnyű. Az első négy-öt autó kifejezetten gyors. Mi tényleg most beletaláltunk mindenbe. Teszteltünk 30 kilométert, eltaláltuk a beállításokat, és már ott éreztem, hogy nagyon jól fordul az autó. A régebbi technikához képest, amivel korábban mentünk, ez a Skoda sokkal jobban kanyarodik, nincs orrtolás, ami számomra nagyon kedvező. Boldog vagyok, hogy ilyen autóval, ilyen csapattal és ilyen navigátorral megszereztük ezt a győzelmet.
Percze Nándor (1. hely): Ha jól emlékszem 12 éve nyertünk utoljára abszolút versenyt, de ebben nem vagyok teljesen biztos, abban viszont igen, hogy Magyarországon én vagyok az egyetlen navigátor, aki öt abszolút magyar bajnoknak navigált. (nevet). Amit szerettünk volna, az úgy is sikerült, ahogy szerettük volna. Tudtuk, hogy az autó nagyon jó. A Hankook gumiban volt egy pici kérdőjel, de csak az időjárás miatt. Erre az időjárásra még éppen ideális volt. Szerintem megérdemeltük ezt a győzelmet, mert sokat tettünk érte. A végén eldöntöttük, hogy megpróbáljuk megnyerni a Power Stage-et, nem akartunk biztonságit autózni, kell a pont, bajnokok szeretnénk lenni az év végén!
Turán Frigyes (2. hely): Nagyon izgalmas és fordulatos két napunk volt, sok apró sztorival. Az egész versenyre jellemző, hogy jó hangulat volt a versenyzők közt, jókat sztoriztunk. Hadik Andrisék balesetét nagyon sajnáljuk, kár, hogy nincs itt a célban. Feri megérdemelte a győzelmet. Nagyon ott voltunk rajta, de valahogy együtt történtek velünk a dolgok, amikor neki gondja volt, nekünk is gondunk volt. Amikor meg tudtuk verni, akkor tizedeken múlt az első hely, úgyhogy itt még komoly csaták lesznek a szezonban. Jó, hogy kétnapos volt a verseny, ez kell a nézőknek is, ezzel tudjuk kiszolgálni a támogatóinkat is. Kellenek a rendezvények, a városi gyorsok, az is kell, hogy egy-egy város igazi otthont adjon a rallynak. Salgótarjánban mindig is nagy tömeg volt, nagyon szeretik a versenyt, és még így is sokan voltak, hogy nem teljes hétvégére esett a futam. A pályák is nagyon jók voltak, a szorospataki kifejezetten nehéz pálya, de mi nagyon élveztük, ott nyerni az nagyon nagy dolog. A végén még majdnem beestünk, mert az üléspárnám kiesett, épp a fékpedál elé, szerintem ezért nem tudtunk ott nyerni, ott ment el az a két másodperc.
Német Gábor (3. hely): Nem tudtam, hogy fog viselkedni az autó, lépésről lépésre próbáltam megismerni. Bevallom, hogy kénytelen voltam bízni az autóban és a csapatban, és úgy álltam hozzá, hogy ennek működnie kell, illetve megjött a jobb oldalra egy friss erő, és ismerve az előző pilótáját, eléggé magasra tette a lécet. Nem akartam szégyenbe maradni nála. Az eredményhez hozzátartozik, hogy megörököltük ezt a harmadik helyet, mert sajnos Hadik Andrásék beestek. Másfél hete még nem gondoltam, hogy itt fogunk állni, mert az indulás is elég bizonytalan volt, de minden jó, ha a vége jó. Az eredmény még el sem jutott a tudatomig, de nagyon élveztük, a végét azt meg különösen. A végén az volt, amit mindig is szerettem volna elérni, jól fordult az autó, minden nagyon összeállt. Életem eddigi legjobb eredménye, a Power Stage pedig abszolút a legjobb menés volt, ennél jobbat nem tudtam volna.
Klausz Kristóf (4. hely): A tegnapi eredmény tekintetében elégedett vagyok a negyedik hellyel, a nyolcadikról sikerült feltornászni magunkat. A mai napot sem úsztuk meg kisebb technikai problémák nélkül, most sem merem leállítani, mert nem biztos, hogy elindul. A futam után átnézzük, felkészítjük a következő versenyekre az autót. Az utolsó előtti gyorsasági erőt ad, nagyon jó érzés volt szakaszt nyerni, ráadásul olyan szakaszt, ahol a körülmények nem ideálisak.
László Martin (5. hely): Nagyon ügyesek a srácok az elejében, ismerik a pályákat, fel vannak készülve. Gratulálok Ferikének, mert szenzációsan versenyzett egész hétvégén! Magunkra egy picit mérges vagyok, mert nem készültünk fel rendesen, nem tudtuk azt a tempót amit amúgy tudnánk. Tegnap szörnyen vezettem, minden kanyarba ötször-hatszor próbáltam befordulni, egy féktávot nem találtam el, indiszponált voltam. A mai nap jobban sikerült, de ez sajnos nem a mi versenyünk volt. Nyilván a pályaismeretünk is hiányzott, akik előttünk végeztek, mind nagyjából a környéken laknak. Így egy picit jobban hangzik, de maximalista vagyok, mindig többet szeretnék, szóval gyorsabban fogunk menni még itt a magyar bajnokságban is.
Velenczei Ádám (11. hely, Power Stage 2. hely): A Power Stage-et meg akartuk nyerni, próbáltuk nyomni, 3 tizeddel kaptunk ki, az szinte semmi. Nagyon sok gondunk volt, sok technikai hiba, ami nem jöhetne elő. Ki kell értékelni, levonni a konzekvenciát és menni tovább. A Mecsekre össze kell szedni magunkat. A balszerencséktől eltekintve a pályák jó voltak. A szorospataki nagyon nehéz volt, sok felhordással. A Kazár nekem nem a szívem csücske, de az utolsó Cered-Zagyvaróna visszadott mindent, szenzációs pálya.
Határ Attila (peugeot Kupa 1. hely): Tökéletes hétvége volt számunkra, pályafutásom legjobb formáját tudtam hozni. Minden klappolt, az autó tökéletes volt, a csapat tökéletes volt, Dani is hibátlan volt. Mindig jól választottunk gumikat, a beállítások is jól sikerültek, nem tudok negatívumot elmondani. Durván tíz év munka kellett ehhez sikerhez…. emiatt nehéz is szavakba önteni ezt, hosszú évek voltak ezek, mire idáig eljutottunk. A dobogóban bíztam, mert mindig, minden kategóriában az elejében tudtunk végezni. A többieket a balszerencse is utolérte, nekünk szerencsénk volt, hazai környezetben is mentünk, így szorosabb csaták várhatók a következőkben, de továbbra is a dobogó a cél, szertnénk hasonlóan folytatni, bár az nehéz lesz.
Fekete Zsolt, Salgótarján polgármestere (ORC harmadik hely): Örülünk az eredménynek, a végén még pótkerekünk sem volt, mindent feltettünk. Pisti nagyon jó pilóta! Sajnos navigátorként a nézőkből nem sokat láttam, nagyon kellett koncentrálni. A pályák nagyon jók voltak, a mátrai szakasz parádés, a Ceredről tudjuk, hogy milyen, azt pedig sajnáljuk, hogy Mátrakeresztes rövidebb lett. A Vizslás- Somlyót is nagyon szerettük, a vége ugyan dobál nagyon, de ez hozzá tartozik. 2016-ban hoztuk vissza a Salgó Rallyt, és ez a rengeteg ember igazolja, hogy jó döntés volt. Nem csak a rallyt szeretők, hanem a családok, barátok is látják, hogy Salgótarján milyen gyönyörű környezetben van, milyen fejlesztéseink vannak, és érdemes ide eljönni egy teljes hétvégére is.
Őry Tamás a versenyt szevező TRP Hungary ügyvezetője: Fárasztó hétvége volt, amit sajnos beárnyékolt az egyik sportbírónk tragikus halála. Ezúton is részvétünket fejezzük ki a családnak, hozzátartozóknak és barátoknak. Mindannyian tudjuk, hogy sportbírók nélkül nincs rendezvény, úgyhogy ez fájdalmas veszteség az autósport társadalomnak.A hétvége összességében nagyon jól sikerült, szerencsénk volt az időjárással, sok néző volt, annak ellenére is, hogy az első versenynapunk munkanapra esett. Nagyon sok versenyzővel találkoztam, és sok mosolygós arcot láttam. Egy ilyen rally a versenyzőkről és a nézőkről szól, ha a versenyzők jól érzik magunkat, akkor valószínűleg jól végezzük a munkánkat. Többen odajöttek és megköszönték ezt a versenyt. Én nagyon kritikus vagyok, látom, hogy sok apró hiba van, amit igyekszünk kijavítani, de úgy gondolom, hogy valami elkezdődött itt Salgótarjánban. Látszik, hogy ez a város és a régió nagyon szereti az autósportot, és vissza kell hozni a régi Salgó Rallyk hangulatát. Amennyiben lesz rá lehetőségünk, azon fogunk dolgozni, hogy még több Salgó Rally, még több néző, még több különleges gyorsasági szakasz legyen és még több élmény.
A részletes eredmények itt elérhetők.
A Salgó Rally támogatói: Salgótarján Megyei Jogú Városa, a Tippmix, a CSABAcast és a Zöld Élet Szociális Szövetkezet.
Cikkünket a nyilatkozatokkal frissítjük.