Hatból öt szakaszt nyert Vincze Ferenc és Percze Nándor, és 16.7 másodperces előnnyel várják a második versenynapot. Turán Frigyes és Farnadi Ágnes a második, Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a harmadik. 

A délelőtti körben gyűjtött 13 másodperces előnyét hárommal növelte Vincze Ferenc, így magabiztosan vezet a Salgón, de a szervizparkba érkezve a vizes overall nem azt mutatta, hogy az utolsó gyorsaságira megérkező zápor bejutott a Skodába, hanem arról árulkodott, hogy mekkora munka kellett ehhez az eredményhez.

„Nagyon kemény volt a vége. Bevallom, hogy izgultam, mert volt egy viszonylag megnyugtató előnyünk, és semmiképp sem szerettem volna elveszíteni sem és beesni sem sehová. Kétszáz méter egyenes szárazon, utána két kanyar tiszta víz, majd megint száraz, nagyon nehéz volt. Minket a kazári átbukkanás után a lefelében kapott el, féktávokon nagyon kellett figyelni. Boldogok vagyunk, mert nagyon jó az autó, jól működtek a gumik, viszonylag megnyugtató az előnyünk, amit holnap szeretnénk menedzselni. Gyorsulni már nem akarunk, csak tartani a különbséget” – mondta Vincze Ferenc.

A különbséget Turán Frigyesék előtt kell tartani, ami nem lesz könnyű, mert Friciék jó hangulatban érkeztek a szervizparkba, szemmel láthatóan élvezték a napot, és a pilóta is ezzel kezdte az élménybeszámolót.

„Nagyon élveztük a mai napot. Szorospatakra megtaláltuk az autó beállításait, ami azért fontos mert az előző körben amikor 8 másodperccel rosszabbat jöttünk, akkor úgy éreztem, hogy nincs benne több, most pedig úgy éreztem, hogy van benne még. Holnap még kétszer lesz majdnem ugyanaz a szakasz. Szorospatakot mi nyertük, így Ferike nem tudott nagyon meglépni. Picit növelte az előnyét, de még bőven lőtávolban van.”

Velenczei Ádám abban bízott, hogy a reggeli küszködés után – már ha egy harmadik helyet küszködésnek lehet nevezni ebben a mezőnyben -, a második körben némi változtatás után fel tudja venni a versenyt az előtte levőkkel. Nem így alakult, a mezőny másik szécsényi pilótája kicsit bosszúsan, ám részben megkönnyebbülten szállt ki a Skodából.

Az is szerencse, hogy itt vagyunk. Az utolsó gyorson szakadt el az ékszíj, bármelyik pillanatban leállhat az autó, de innen már be is toljuk. Mindig van valami, de ha ez egy gyorssal előbb van, akkor vége a versenynek. Harmadikak vagyunk, nyilván jó a dobogó ebben az erős mezőnyben, de jobbat szerettünk volna. Lesz még egy hosszú nap, megpróbálunk mindent, küzdeni fogunk!”

Hadik András délelőtt azt mondta, hogy megpróbálnak gyorsulni. Így is tettek, és a három gyorsasági után 2.8 másodperces hátrányukat 0.1 másodperces előnyre fordították Németékhez képest, ezzel a negyedik helyre léptek.

„Nincs ez még lefutva, megpróbálunk minél jobban felkészülni, mert ha már negyedikek vagyunk jó lenne megtartani ezt a helyet. Kitaláljuk milyen gumival menjünk, az autónk az jó, aztán majd meglátjuk” – mondta Hadik András.

Német Gábor és Németh Gergely kemény keverékkel versenyezett délután, ami azért meglepő, mert az első három szakaszon László Martinéknak ez a gumi nem működött. A hatodik helyen Bodolai László áll 24 másopercre Németéktől.

Három helyet lépett előre a délutáni körben László Martin és Berendi Dávid, akik ugyan mosolyogtak a célban, de cseppet sem voltak elégedettek. Délelőtt a rossz gumiválasztás megpecsételte a napjukat, amin változtattak ugyan délutánra, de a tempó csak részben javult.

„Valami nem klappol nekünk. Nem tudom mi a probléma, az autó jól működik, a gumi is jó volt, szerintem én nem vagyok a topon, nem tudom mi a problémám. Az első és a harmadik gyorsasági jó volt, de a másodikon megint sokat kaptunk, ez a szűk pálya most nem fekszik. Alszunk rá egyet, és holnapra összeszedjük magunkat” – mondta László Martin.

Ollé Sasa és Ollé Rebeka ünnepi versenynapon volt túl, a navigátornak születésnapja volt, édesapja pedig méltóképp ünnepelt.A páros a nyolcadik helyen áll, 7.4 másodpercre László Martinéktól.

„Reggel a tortával kezdtük, csak nem ettük meg, mert vettünk egy kis pezsgőt is, úgyhogy majd most kezdődik az ünneplés ha leraktuk az autót. Gyereknap volt, Rebeka vezetett etapon, nagyon élveztük az egészet, jó volt” – mosolygott a szervizpark előtt Sasa.

„Megint kaptunk büntetést” – kezdi Klausz Kristóf, aki délelőtt is a plusz másodpercek miatt bosszankodott. „Az egyik jogos, mert elment a hajtásunk, amit próbáltunk megjavítani, és emiatt késtünk egy percet. Le tudtunk jönni az utolsó gyorson, de csak elsőkerékhajtással. Ahhoz képest, hogy eső volt és csak első hajtásunk a kategória végére oda is értünk, ami nyilván hátráltatott, de veszíthettünk volna többet is. Megint volt egy lassítós büntetésünk, de most van fent egy kameránk, meglátjuk, hogy jogos volt e. Nem volt könnyű nap, de nem állt meg az élet, megyünk tovább, cél, hogy minél előrébb végezzünk.” A páros a kilencedik helyen áll, mindössze 1.1 másodperc a hátrányuk Olléék mögött.

Osváth Péter és Adorján Szabolcs négyszer nyolcadik időt autózott, az utolsó két gyorsaságin pedig 10. lett, így a tizedik helyen fejezték be a pénteket.

„Érdekes nap volt. Az utolsó gyors elején és a közepétől volt eső. Meglepően jól fogott rajta a slick, csak a faluban kezdett csúszkálni. Jöttünk, élveztük, ez a lényeg. Holnap Zagyvaróna, ami az egyik kedvenc gyorsom. Biztos, hogy első időt nem jövünk rajta, de sietünk amennyire tudunk” – fogadkozott Osváth Péter.

A kétkerékhajtású autók versenyében és a Peugeot Kupában továbbra is Határ Attila vezet, az előnyük óriásit nőtt a második körben. Kerék Balázs a második a ketgóriában, ám ők nem indulnak a kupában. A délelőtt még második Bertalan Márton műszaki gondokkal küzd, így visszaesett a haramdik helyre, hátrányuk már egy perc felett van Határék felett, viszont Berta László már csak 1.4 másodpercre van tőlük.

Az ORC mezőnyben Hevesi István már a második gyorsaságin kiesett, így Bacsáék vezetnek Molnár istván és Marozsi Zsolt előtt.

Szombaton öt gyorsasági szakasz vár az első osztályú mezőnyre, a céldobogó salgótarjánban a Kisfőtéren lesz.