A Rallysport Bizottság vezetője csütörtökön folyamatosan mozgásban volt, talán több kilométert tett meg, mint aktív versenyzőként egy pályabejárós napon. A szervizparkot, a gépátvételt, a versenyközpontot ellenőrizte, emellett a pályákat is végigjárta. A nap végén kérdeztük Hoffer Zsoltot a tapasztalatokról.
„Kimondhatjuk, hogy a 2023-as Salgó Rallyra minden készen áll. Azt gondolom, hogy a pályák jól sikerültek, a rendező rengeteg munkát elvégzett, így a gyorsasági szakaszok jó állapotúak. Az elvégzett munkák jó minőségben készültek el, így a futam során végig konstans, jó állapotú pályákra számíthatnak a versenyzőink, ezáltal a gumizás is megfelelő lehet. A pályák rendszere jól felépített, korrekt a gyorsasági szakaszok és az etapok aránya. Kerültek bele új részek, ami izgalmassá teheti a versenyt. A szervizpark kialakítása a lehetőségekhez képest megfelelő, próbáltunk figyelni arra, hogy minden versenyző megtalálja a helyét. A holnapi napra még alakítunk egy kicsit az átvételen, hogy még gördülékenyebben és kezelhetőbben működjön a szervizparkunk, és ezzel egyidőben az átvételek is. Várjuk a holnapi napot, amikor elkezdődnek a várhatóan izgalmas csaták és párhuzamosan zajlik az ORB2 gépátvétele. Bízom benne, hogy az ünnepi hétvége szombatján a közel 160 fős mezőny minden tagja elégedetten, eredményesen, jó hangulatban és mindenki egészségben és ép autókkal ér célba”- összegzett a szakágvezető.
Nem csak a versenyzők, hanem a salgótarjáni és Nógrád megyei szurkolók is várják már a versenyt, a szervizparkban már a gépátvétel alatt sok rajongó csodálta az autókat, és a pályák szélén is egyre többen várják már egy nappal korábban is a versenyzőket.
„A rallysport vérkeringésében Salgótarján és környéke kulcsfontosságú helyszín, itt nagyon várják az autósportot. A pályák mentén kijelölt nézői pontok vannak, ahol megfelelő infrastruktúrávát találnak a szurkolók. Már sokan várják a versenyzőket a pályák mentén, többen táboroznak is, és nagyon köszönjük, hogy ezt olyan helyeken teszik, ahol meg lehet állni, lehet parkolni, és biztonságos helyen vannak. Jó volt azt is látni, hogy mennyien jöttek el csütörtökön a szervizparkba, ahol fotózták az autókat, köszöntiötték a versenyzőinket. Azt látom ezen a téren is, hogy jó együttműködésre számíthatunk, erős és népes mezőny küzd majd várhatóan sok néző előtt.”
Az útvonallal kapcsolatban nagyon fontos kiemelni, hogy néhány szakasz természetvédelmi területen keresztül halad, ezek nézők elől elzárt területek, ám ezeken kívül is számtalan olyan pont van, ahol követhető a verseny. Mindenkinek látni kell, hogy 2023-ban már nem „menő” az elzárt részekre bemenni, hiszen ezzel nem csak a természetet károsítja az, aki ezt megteszi, hanem a jövőbeli versenyeknek is rengeteget árt. A szakágvezető is azt kéri mindenkitől, hogy tartsa tiszteletben ezeket a területeket.
„Sajnos lett olyan gyorsasági szakasz, amit le kellett rövidíteni, mert az elmúlt időszakban negatív hatások érték az adott települést és a környezetét. Ezeket mi mindenképp szeretnénk elkerülni, ezért kérünk minden szurkolót, hogy a kedvenc sportjukat a kijelölt helyekről, vagy azokról a részekről nézzék, amelyek nem elzártak a nézők elől. Óriási erőfeszítések történnek a természetvédelmi hatóságok részéről és a rendező is rengeteget tett azért, hogy megóvjuk a természetet. Emiatt sem valamiféle vagány dolog ezt figyelmen kívül hagyni, sőt az az igazán menő, ha tudunk úgy szurkolni, hogy azt jövőre még komolyabb pályákon, még izgalmasabb helyeken tehessük. Ha ezeket a szabályokat betartják a szurkolók, akkor egyre több, izgalmas pályát kaphat meg a rally, mert úgy adjuk vissza a természetet, ahogyan azt megkaptuk verseny előtt.”